11.7.12

Puutarhatonttu pohtii

Se on minun koti nykyjään aika oudon näköinen. Ristit on seinällä väärinpäin ja kaikki vaatteet on lattialla ja rasvassa on peilit ja tietolaite koneet. Ja kaikki kenkäpuhelimet ovat koirankakkakattilaan uimaan laittaneet. Se taitaa se paksu tyttö taas olla niitä ulkomaan muotilehtiä lukenut.

Kenkä se vasta ihme kapistus onkin. Kuka sellaisenkin on keksinyt? Koirat niistä kovasti tykkää niinkun minun kaveri Nassu. Sitä vaan ihmettelen että miksi ei kengät mitään puhu. Kun niillä se kielikin on. Nassu minulle kertoi että puhuvat ne kyllä kun onpi pimiää ja kukaan ei kuuntele, niinpä minä olen monena yönä hiipinyt eteiseen salaa niiden puhetta kuuntelemaan. Eivät mitään vaan ole sanoneet penteleet. Varmaan ovat minut siinä huomanneet.

Ne alkaa kohta ne ölumppia kisat. Siellä se paras laji on kun ne äijät heittävät niitä keppejä oikein pitkälle. Sitten voivat antaa koirien käydä hakemassa ne kepit ja tuoda ne takaisin niin voivat äijät uudestaan niitä heitellä. Ei vaan niitä koiria koskaan päästetä sinne niitä keppejä hakemaan.

Minä en ymmärrä hyttysiä sitten ollenkaan. Mitä niistä kellekään on hyötyä? Tyhmää kun ei yhtään voi edes pihalle istumaan mennä ilman että heti hyökkäävät verenimijät kimppuun. Puutarhakeinussa yrität rauhassa kiikuskella ja siinä ovat korvan juuressa inisemässä että "iskä iskä anna iskä mäkkär rahhoo iskä miul on janno anna iskä rahho situkkaan ja pisseen iskä mie halluun pitsoo het iskä het!" Minen niihin hyttysmyrkkyihin usko enkä uskalla niitä käyttää, minä vaan vaihan maata kun alkavat liiaksi lompakolle tunkea hyttyset.

Niin sitä vaan että siellä radiossa ne sääherrat vesisateita lupasi ja tulvia. En minä niin niihin luota mutta kun se sammakkorohvessori samaa lupasi niin pakkohan se on uskoa. Minä en tulvista tykkää. No kävinpä sitten lähipuistosta tukkeja sahaamassa ja meinoon ihtelleni arkin rakentaa tuonne pihalle. Ihan vaan jos taas käy sillä lailla kuin viimeeksi. Jos alkaa vedenpaisumukset niin arkkiin minä sitten otan Nassun kun se on minun kaveri ja minun tyttären ja Ponatson. Sitä paksua tyttöä en minä uskalla ottaa kun en jaksa niin isoa arkkia rakentaa.

No comments:

Post a Comment