1.10.12

En ole lihava!

Kauniista Johannasta on paljon levitetty kateellisesti fotoshopattuja kuvia. Kuvilla pyritään todistamaan että ihanalla Johannalla olisi liikakiloja. Näin ei tosiaan ole.

"Julialla oli päällään välillä tosi makea, räikeän värinen keltainen vartalon myötäinen mekko, hän on tosiaan laihtunut hienot 20 g, minä vasta aloin tekemään työtä sen eteen, mutta muutamia senttejä olen jo saanut pois ja kuten kuvistakin näkee, niin minua ei voi millään tavalla väittää “lihavaksi.” "(1.10. 2012)

"Olen alkanut zumbaamaan yhdessä Anna-Sofian kanssa, Marko kokkailee mulle pelkkää kaalikeittoa (tosin syön myös salaatteja ja välillä lihaa) sekä mulla on muutamia voimakkaita laihdutuslääkkeitä, vihreätee kapseleita jne. Näinollen en ole tyytyväinen vielä lavashow kuviini, mutta poseerauskuvat toimivat hyvin." (4.9. 2012)

"Julian kertakaikkisen suloinen mopsi Bonzo ottaa osaa painonnousuuni ja tottakai ihan eri mittakaavassa Julian sairauteen." (31.8. 2012)

"Seuraavassa blogissani kerron myös tarkemmin kavitaatiohoidoista, jotka auttavat tehokkaasti laihduttamaan, sekä erilaisista hiustenpidennyksistä ja koristeista, joita nykyisin on mahdollista kiinnittää pidennyksiin Helsingissä (se on aina uusi juttu ja tosi makeaa!)." (25.8. 2012)

"Olen laihduttanut elämäni aikana monta kertaa aikaisemminkin juuri karppauksella, ja tiedän pystyväni siihen hyvin. Mutta nyt minun pitää mennä myös lääkärille ja kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, ettei minulla ole mitään sairautta, joka aiheuttaa nukkumisen ja nopean lihomisen." (23.8. 2012)

"Olen itse lihonut nyt vain parissa kuukaudessa 15 kiloa, en ole käynyt puntarilla ollenkaan enkä vahtinut painoani, jota yleensä aina aiemmin olen tehnyt. Mikä tässä on huolestuttavaa on se, että painonnousu on tapahtunut tosi nopeasti, lisäksi nukun ihan älyttömiä määriä, noin 12-18 tuntia putkeen ja olo on kokoajan voimaton. Minulle laadittiin ruokavalio, joka ei sisällä hiilihydraatteja periaatteessa ollenkaan. Käytännöllisesti katsoen se menee niin, että aamuisin maitorahkaa marjojen kanssa, tonnikalaa, ananasta, välillä vedän kaalikeittoa, sekä lisäksi iltaisin yksi kana, kala tai lihafile kasvisten tai salaatin kanssa. Ja vettä pitää juoda niin paljon kuin pystyy." (22.8. 2012)

"Olen kovasti laihtunut lopetettuani kokonaan masennuslääkkeet, uusia kuviani on myös nähtävillä omilla Facebook sivuillani." (18.4. 2012)

"Ihmettelen kun aina saan kuulla samaa kun olen keikalla tai ihmiset ylipäätään näkevät minut luonnossa, että olenpa minä lyhyt ja pienikokoinen. Ihmiset ovat saaneet käsityksen nähtävästi musta, että olisin joku kauhean iso ja lihava mammutti, tai sitten osa ihmisistä haluaa vain tahalleen nähdä minut niin." (6.4. 2011)

"Luulin, että painoni nousi ihan muuten vaan tressistä, mutta lääkärit lohduttivat minua, että kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa voimakasta painonnousua ja saadessani siihen lääkityksen, turvotuksen ja painonnousun pitäisi alkaa laskemaan. Viime vuonna olin ihan OK kunnossa ja oma itseni, mutta sairauden vaikutuksesta painoni on noussut 15kg, mikä on erittäin suuri määrä varsinkin vielä niin lyhyelle ihmiselle kuin minä. Se oli aivomalaria, jota varten määrättiin ketipinor psyykelääkettä, jonka jälkeen lihoin parissa kuukaudessa yli 10kg. Olen aika vihainen siitä, sillä Thaimaassa pärjäsin ihan vain rauhoittavilla. En tiedä, määräsivätkö jotkut lääkärit Suomessa tahalleen minulle sellaisia lääkkeitä, joista tiesivät sen, että ne lisäävät ruokahalun ja lihottavat. Thaimaan lääkkeillä ei lihonut yhtään mihinkään." (20.1. 2011)

"Ruokavalio minulla koostuu tällä hetkellä pelkistä proteiineista ja niitäkin syön minimaalisen määrän. Juon vettä suuret määrät päivässä, sekä teetä. Kanasta ei saa syödä nahkaa ja kananmunasta pelkkä valkuainen, sekä raejuustoa ja tonnikalaa. Aineenvaihduntani on aina ollut hidas, joten tästä tulee todella kova urakka. Yritän parhaani, enempään en tietenkään pysty. Vakituisena tanssijana minun oli helpompaa pitää kroppa timmissä kunnossa. Kanava TV Viisi hoitaa sekä minulle, että sulhaselleni Artolle upeat kauneushoidot ja minulle lisäksi tehokkaat laihdutushoidot, jotka alkavat huomenna. Aloitamme niin tiukat laihdutushoidot kanssani, että ne kuulemma voivat jopa vähän sattua." (17.1. 2011)

"Niin olenhan edelleen 31-vuotiaana nuori ja kaunis.  Painoa minun pitää vain pudottaa, se jäi aivomalarian jälkeisestä psykoosilääkityksestä päälle, minua raivostuttaa kun lääkärit eivät sano suoraan, että esimerkiksi Ketipinor ja Seroquel lääkkeet lihottavat voimakkaasti. Kyseessä ei ole muutamien kilojen painonnousu, vaan puhutaan 10kg-20kg painonoususta. Sehän sinällään jo masentaa ja ihminen on helposti kierteessä. Pystyn kyllä onneksi pudottamaan painoa myös nopeasti, 10kg voi pudottaa kuukaudessa. Järkyttävää kun vanhat farkut ja mekot eivät mahdu enää päälle!!!! No onneksi Jumalan kiitos olen sentään hengissä, sekään ei ole mikään itsestäänselvyys." (25.6. 2010)

"Nyt minut kutsuttiin vieraaksi Maraia! talk show -ohjelmaan ja harkitsin osallistumistani siihen pitkään. Syynä siihen on se, että minulla todettiin verikokeissa kilpirauhasen vajaatoiminta joka on aiheutunut järjettömästä stressistä ja parisuhdekriisistäni, jota en ole pystynyt hallitsemaan." (26.4. 2010)

"Managerini James ja kaverini South Carolinassa ovat antaneet minulle hyvan kuntoiluohjelman, mita pitaa viikoittain noudattaa kuntosalilla. Se tekee hyvaa seka mielelle etta kropalle ja rusketuksen lisaksi aionkin nyt saada itseni takaisin samaan kuntoon, jossa olen koko elamani ollut. En ole niin pieni kuin Jasmina, mutta minulle 53kg-57kg on sopiva paino. Kunhan se ei nouse yli 60kg, mita on paassyt valilla tapahtumaan kun olen ollut ahdistunut tai stressaantunut. Varsinkin kun on esilla mediassa, paino on sellainen asia johon on helppo tarttua." (1.10. 2009)

"Olen vuosia ollut samannäköinen kuin esim. kansikuvassamme jossa meillä on punaiset lateksiasut, ja siihen kuntoon aion tulla takaisin. Vaatekokoni on aina ollut 34-36, nyt se on 38. Ei nyt kuitenkaan kauhean suuri vielä sekään. Kengänkokoni mulla on 36-37." (14.7. 2009)

"Kyllähän monet maailmantähdetkin, kuten Jessica Simpson, Nicole Richie (johon mua on joskus verrattu, että meidän kasvoissa olisi kuulemma jotain samaa) ja esim. Spears lihosivat varmasti samantyyppisistä syistä kuin minäkin. Median paineista, ehkä parisuhdeongelmien takia jne. Mutta heidät saatiin taas uudestaan kukoistamaan ja niin minä aion myös tehdä!" (13.7. 2009)

"Voin niin huonosti mediahässäkästä ja kaikesta loan heitosta, että oksennan lähes päivittäin enkä saa nukuttua. Olen sairastunut masennukseen ja minun on pakko ottaa nyt kunnon irtiotto kaikesta. Minusta tuntuu että tässä pienessä maassamme minä ja Julia ainoastaan rumennutaan, lihotaan ja masennutaan kokoajan vaan lisää. En ole onnellinen. En ole koskaan eläessäni ollut näin rumannäköinen ja painavassa kunnossa." (13.10. 2008)

"Hugh Hefnerillä sen sijaan on hieman erilainen naismaku, hän suosii myös muodokkaampian naisia, kuten minä olen. Tiedän tasan tarkalleen, että Playboyta varten minun pitäisi pudottaa painoa, mutta muusta se ei sitten olekaan kiinni." (4.9. 2008)

"Olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta viimeiset kaksi vuotta, jonka takia jouduin myös käyttämään lääkkeitä. Kuten Tanja Karpela sanoi jossain Iltalehden haastattelussaan, jotkut ihmiset laihtuvat ja toiset lihovat masennuksen takia. Lähipiirissäni on myös julkisuuden henkilöitä, jotka laihtuivat huomattavasti masennuksesta. Itselläni tilanne menee "valitettavasti" päinvastoin. Kun voin huonosti, painoni alkaa nousta. Suurin syy tähän on ollut masennuslääkitys. Ihmettelen kovasti, miksi psykiatrit eivät erikseen kerro sitä, että lääkkeet aiheuttavat lihoamista. Joissakin on myös ns. laskuja, verrattavissa huumeisiin tai laskuhumalaan. Eli tavallaan osa lääkkeistä vain lisää ahdistusta entisestään." (11.7. 2008)

Onnea laihdutukseen, Johanna!

No comments:

Post a Comment