16.1.13

Taukki Gambiassa

- Tänään olis sitten mahtavan iso lehdistötilaisuus, Taukki sanoi aamiaisella apinalle.

Apina poimi pöydältä banaanin ja alkoi kuoria sitä.

- Meinaan kertoa median edustajille että olen ihan käsittämätömän suuri tähti Euroopassa ja että mulla on satoja ellei tuhansia listahittejä.

Apina haukkasi banaania.

- No on mulla hittejä! Taukki sanoi. - Minä vain ON hitti! ISO hitti! Ainakin Merimaskussa! No tietyissä osissa Merimaskua.

Apina tutki etusormeaan.

- Et sit lehdistötilaisuudessa naura, Tauski sanoi vihaisesti.

Apina maistoi etusormeaan.

- Jos sä naurat mun jutuille lehdistötilaisuudessa niin ne lehtimiehet ei usko mua!

Apina nuoli banaanin kuoren.

Taukki kaatoi lisää kossua kahvikuppiin ja jatkoi aamiaisen juomistaan.

- Et oikeesti ainakaan sit naura kun kerron että olen rokkilaulaja, Taukki sanoi ja tyhjensi kupin. - Oikeesti. Sovitaanks ettet naura?

Apina irvisti.

- Kiitti, Taukki sanoi ja kaatoi kupin täyteen aamiaista. - Oot hyvä jätkä.

Vaan nauroi apina sittenkin.

*     *     *     *     *

Apina opetti Taukille shakkia.

- Pitäisköhän ottaa vaimo täältä Kampiasta, Taukki sanoi ja yritti siirtää tornia sotilaansa yli. - Tekis vesakeskiset.

Apina siirsi Taukin tornin takaisin.

- Kun ei se osais suomea niin se ei vois juoruta Seiskalle tai Hymylle.

Apina näytti uudestaan miten torni liikkuu.

- Jos tekis sille lapsen siitä tulis sit Jimbo tai Jambo, Taukki sanoi mietteliäästi. - Lausutaan Tsimpo tai Tsampo.

Apina näytti hampaitaan.

- Tai sit vois mennä Tuksun kanssa naimisiin.

Apina söi Taukin kuningattaren.

- Tuksu on nuori ja kaunis ja älykäs. Meidän lapsista tulis todellisia superihmisiä.

Apina sylki Taukin kuningattaren lattialle.

- No tulis! Ne peris mun aivot ja tuksun kauneuden!

Apina shakitti.

- Sais Jullenkin samassa paketissa. Vois sit senkin kanssa tekasta lapsen. Siitäkin tulisi reipas ja älykäs.

Apina matitti.

- No mitä säkin mistään tajuat, senkin pässinpää, Taukki sanoi apinalle ja kaatoi itselleen lisää lounaskossua.

*     *     *     *     *

- Kato tähän kun tehdään yökerho ja disko niin kaikki suomalaiset haluaa tulla tänne, Taukki sanoi ja esitteli ylpeänä apinalle hylättyä röttelöä Gambian syrjäseudulla.

Apina raapi päätään.

- Lyödään oikein rahoiksi. Tasokasta esiintyjää kuten minä ja Tuksu niin saadaan paikallisetkin ihan hulluiksi mun hiteistä. Arvaa paljonko mun levyjä sitten myydään Afrikkaan? Monta!

Apina ei vastannut.

- Kaikki haluu oman Best off Taukin Greatest Hits - kokoelman.

Apina maiskutti huuliaan.

- Musta tulee rikas.

Apina oli katselevinaan vatsaansa.

- No tulee! Taukki sanoi ja otti kevyen hörpyn illallista kossupullostaan. - Miksi sä et koskaan usko mua! Mikä sun ongelma on apina?

Apina haukotteli.

- Sä luulet että oot niin paljon mua fiksumpi! No anna mä kerron sulle että et oo! Kyllä mä oon ainakin yhtä fiksu kuin sinä!

Taukki viskasi tyhjän pullon viidakkoon.

- Painu hedvekkiin, senkin tyhmä apina, en mä sua tarvii!

Taukki katseli ympärilleen. Apina oli kadonnut.

- Hei apina, lähiksä? Missä mä oon? Miten mä nyt pääsen täältä hotellille? Näytä ees suunta!

Apina ei vastannut. Sitä ei näkynyt, ei kuulunut. Taukki oli yksin.

- Senkin tyhmä apina, hylkäsit mun julmasti, tää kostetaan vielä!

Taukki lähti kävelemään pimeyteen. Kossukin oli loppu.

Apina katseli Taukkia puusta ja nauroi.

No comments:

Post a Comment