21.5.13

Puutarhatonttu pohtii

Se on sellasten bastilleiden kanssa hassua. Koska aina kun niitä pakxseja tai danskan kuninkaan rintabastillereita ostaa niin johan heti kadoksissa ovat. Niin että vaikka ne bastillit sinne sukkien sisälle piillottaapi tai tyhjien silli- ja piimäpurkkien alle niin ei niitä aamulla enää sieltä löydä. Kerran minä aspiriinija apoteekista ostin ja oli se pakkaus tyhjänä jo ennen kuin minä kotiin ehdin. Että oisiko talossa jotain bastillimenninkäisiä kun kaikki bastillit ja billerit niin katoaa? Muutenkin välillä talossa sellaista elevantin töminää kuuluu kuin olisi kilpajuoksua menninkäisillä. Minä sitä minun tytöltä kyselin mutta ei ollut bastillimenninkäisiä talossa nähnyt hän. Yskänlääkkeiden ja partavesijen kanssa sama homma on. Niin että vissyä minä partavetenä käytän kun ei kelpaa se bastillimenninkäisille.

*     *     *     *     *

Ne ne käräjät vasta jänniä ovat. Poliisi ottaa jonkun rääväsuisen ilkiön kiinni ja korvasta pitäen oikeuteen taluttaa sinne peruukkipäisen tuomarin eteen ja sitten siellä Perry Mason tai Mattlokki jurylle totuuden paljastaa että mitä oikeasti tapahtui silloin niin viidennentoista päivän yönä ja kuka se on se katala ketale joka siellä kirjastossa lordi Wiljamin selkään sen itämaisen tikarin tökkäsi niin että henki siltä ihan lähti. Se on paljon se paksu tyttö minulle käräjistä kertonut kun hän on paljon ollut. Niin että minun tyttö kanssa halusi sinne käräjille katsomaan mennä että mitä siellä tekevät kun häntä nämä oikeusasiat kiinnostaa. Minulle kanssa se minun tyttö onnistui lipun sinne saamaan kun ei yksin halunnut mennä. Että minäkin sinne Matlokkia ihan elävänä katsomaan pääsen.

*     *      *     *     *

Panaaneista minä tykkään kun ne keltaisia ovat. Mutta en minä aina sitä kuorta syö. Joskus näkkileivän päällä eväänä syön kun on juhlapäivä ja herkutella saa.

*     *     *     *     *

Se on se paksu tyttö kuulemma ihan laulaja. Kovasti on sillä keikkaa ja kiertuetta tulossa. Hyvä vaan että saa sen talosta ulos. Ettei täällä laulamaan rupia. Pelästyy pian koirat ja naapurit poliisin soittavat. Sitten on paksu tyttö taas käräjillä Mattlokkin kanssa.

*     *     *     *     *

Minä kun akuankkaa luen niin naurattaa se Aku kun sillä on aina huono onni ja aina kaikki sillä pieleen menee. Ja sitten se suuttuu niin että lentää höyhenet. Se minua kanssa naurattaa että on ihan samanlainen se paksu tyttö. Se kanssa aina vihainen on kun menee suunnitelmat aina pieleen eikä rahaa ole.

*     *     *     *     *

Sinne käräjille minä ajattelin että otan bastilleja mukaan. Niin että jos kauan kestää niin ei ehdi nälkä tulemaan ja pysyy raikkaana hengitys. Voipi olla että tarjoan eugaglygtyksen tuomarillekin kun se on niin hassu sinä peruukissa. Täytyy varmaan paljon bastillereita ja billereitä ottaa mukaan sinne käräjille kun ei voi tietää kauan siellä se kestää se esitys eikä tiedä saako siellä väliajalla mistään silakkaa ja pottumuussia. Vaan täytyy keksiä se joku hyvä piilopaikka niille bastilleille ettei taas pääse iskemään bastillimenninkäinen ja vie kaikki bastillit nokan edestä. Että ehkä minä ne bastillit sitten minun kalsareihin piillotan.

No comments:

Post a Comment