22.3.11

Puutarhatonttu pohtii

Sitä paksua tyttöä minä vähän pelkään kun se niin hurja on. Yritti kuulemma syödä sen luihun lapinäijänkin. Aamulla oli sen naamasta purrut paksut siivut poskiläskiä ja nälkäänsä syönyt. Paksut tytöt on hurjia kun niillä nälkä on. Pitäisiköhän sille käydä ostamassa hapanleipä ja pottuja ja vähän silliä? Niin ettei Nassua syö.

Kuulemma saa Japaniin nyt halpoja lomamatkoja. Keltaisia ovat japanilaiset. Ja lyhyitä. Siitä varmaan johtuu.

Minun tyttö on hyvä maalaamaan tauluja. Joskus se antaa minun liimata enkelinkuvia niihin. Tai kirjoittaa sanoja. Hyviä ovat minun kirjoittamat sanat. Ihan itse niitä omasta päästä keksin.

Mikä se on se Veispukk kun aina kaatuu siellä seinät? Eivätkö ne osaa kunnolla rakentaa enään? Ennen pysyi talotkin pystyssä kun ei ollut sitä nettiä.

Se paksu tyttö minulle sanoi että kirjan kirjoittaa. Luulee varmaan että osaan minä lukea. Aku Ankastakin pelkät kuvat katson. Nassu minulle välillä Suomen Kuvalehteä lukee iltasatuna. En minä siitä mitään ymmärrä mutta aina nauran kun tulee hassu kohta. Varmuuden vuoksi.

Vetoketju on ihme kapistus. Välillä auki on se, välillä kiinni. Kerran jäi minulla nokka vetoketjun väliin. Mitään en nähnyt koko viikkona.

No comments:

Post a Comment