7.3.11

Taiteilijamuisteloita Järvenpäästä

Rakastan maaseudun rauhaa! Täällä auvoisessa lintukodossa luovuuteni on puhjennut täyteen kukkaansa! Järvenpää on ympäristönä hyvin stimuloiva ja residenssini taitelijakoloniassa miellyttävä: en laisinkaan ihmettele että niin monet maamme eturivin taiteilijat aina Jan Sibeliuksesta Arvid Järneflättiin ovat maalanneet täällä taulunsa!

Olen jo maalannut useamman upean teoksen! Viimeisimpään liimasin Seiskasta leikkaamiani ihanan siskoni Johanna Tukiaisen kuvia ja kirjoitin kauniin raamatunlauseen: ”May all yor dreams come treu!!1!!11!!” Liimasin siihen myös simpukoita ja mansikkalaukusta löytyneitä pillereitä. Viehättävän pensionaattimme johtajatar sanoi minulle, suuren tunnekuohun vallassa, ettei ole ikinä nähnyt mitään vastaavaa! Ihanaa!

Huonetoverini on nimi on Paksu-Bertta ja hän on aivan ihana ihminen ja lahjakas taiteilija jonka uusnaivistisessa käsitetaiteessa kiteytyy terävästi aikamme skitsofrenia ja rakenteellinen angsti ja systeemin piiloväkivalta! Tänään aamiaisen yhteydessä Paksu-Bertta esitti koskettavan performancen jonka nimi oli ”ÄÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄVOOOOIIIVIIITTTTTTTTTTUUUUU!!11!!1!!”. Sain siitä paljon ideoita ja inspiraatiota omia tulevia performance-esityksiäni silmälläpitäen.

Rakastan luontoa! Aampäivällä saimme istua puoli tuntia ulkona sormiväriemme kanssa! Järjettömän upea taulu taas tulossa! Rakastan pinkkiä!

Lounaaksi makkarakeittoa! Rakastan ruokaa!

Illalla Paksu-Bertta toi minulle lahjaksi pihalta löytämänsä tupakantumppeja ja ilmoitti haluavansa seurustella kanssani! Vaikka sydämeni yhä kuuluu sille kauniille tytölle jonka ihana upea glamourinen sisareni Johanna Tukiainen silloin kerran toi Jollashoviin jatkoille Treffipubista (<3<3<3) niin olen valmis kihlaamaan Paksu-Bertan. Olen jo alkanut suunnittelemaan prinsessahäitämme! Verhosta saa upean hunnun ja siideritölkin vetokoukusta ihanan kihlasormuksen! Osasto B:n Rotta-Masilla on huuliharppu joten hän saa soittaa häävalssin! Ei osaa Somdeita eikä mitään Brayan Adamsin mielettömän ihania biisejä joten häävalssimme on vanha klassikko ”Putte-possun nimipäivät”!

Paksu-Bertta lupasi että vie minut häämatkalle Hawaijjiseen! Upeaa! Olen rakastunut! Häälahjaksi hän lupasi väärinkäsittää minulle aguarellivesivärinappeja taideterapian kerhohuoneesta ja Hååämmän sukkiksia!

Olen maalannut uuden järjettömän upean taulun! Sen nimi on ”TRU LOOOVEEE!” ja siihen on kirjoitettu kaunis raamatunlause: ”What is love baby dont hurt me dont hurt me no more wooouuuuuu wooouuuuu!” Olen liimannut tauluun rakkaan sulhaseni Paksu-Bertan purukumeja ja käytettyjä laastareita ja taulusta tuli järjettömän upea!

Voiko joku käydä mulle ostamassa hääsidukat? Thaimaasen pameille olisi myös käyttöä!

Eikö kukaan käy ostamassa mulle viinaa ja nappeja! Haistakaa kaikki vee veen ääliöt veen vee! Vee tää oli vaan veen testi ja eikä vee melkein kukaan teistä läpäissyt poistan teidät veepäät kaikki osastolta!

Ihanaa kun kevät tulee! Rakastan kevättä! Minusta tulee ihana kevätmorsian! Järvenpää Katkowonderland Weddings!

Ostakaa taulujani! Oikeasti niitten hinta on €1000 per aanelonen mutta myyn tänään viidelläkympillä! Kolmellakympillä? Femmalla? Antakaa ees rööki veen apinat! Vee te ootte perseestä vee!

Raili ennusti mulle että mulle tulee järjettömän ihanat häät!

Paksu-Bertta jätti mut! Ne päästi sen kotiin sairaalasta ja se vaan lähti ja jätti mut! Käytti mua hyväkseen ja lupasi pitää musta huolta ja sit aamulla oli vaan että selvitä dille omat sotkus!

UUUUUUUAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUU!!!!11!!!!11!!!!!

Oon opetellut maalaamaan aguarellia suulla. Ihan hyvin pensseli luistaa niinkin. Tulossa tosi upea taulu! Vaikeeta vaan liimata enskelinkuvia tauluun kun ei voi käyttää käsiä. Ensi viikolla päästävät pakkopaidasta. Elämä on upeaa!

No comments:

Post a Comment